جستجو
   
    Delicious RSS ارسال به دوستان خروجی متنی
    کد خبر : 225315
    تاریخ انتشار : 30 آبان 1396 11:52
    تعداد بازدید : 131

    آخرین مصوبات هیأت دولت

    آخرین مصوبات هیأت دولت از تاریخ 1396/08/11 لغایت 1396/08/20

    مصوبات هیأت دولت منتشره از
    1396/08/11 لغايت 1396/08/20
    در روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران






    مصوبات هيأت دولت

    تصویب نامه در خصوص حذف ناحیه صنعتی روستایی امان آباد در خراسان رضوی، از فهرست پیوست موضوع تبصره (۲) ماده (۲) آیین نامه اجرایی قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی   

    تصویب نامه در خصوص انتخاب آقای محمدابراهیم انصاری لاری به عنوان عضو موظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کیش     

    اصلاح جدول پیوست تصویب نامه شماره ۱۵۵۸۰۸/ت۵۲۳۰۴هـ مورخ ۲۶/۱۱/۱۳۹۴  

    تصویب نامه در خصوص منابع و محل افزایش سرمایه دولت در سازمان ملی زمین و مسکن        

    تصویب نامه در خصوص تعیین آقای محمود زمانی قمی به عنوان استاندار یزد 

    تصویب نامه در خصوص تعیین آقای اکبر بهنام جو به عنوان استاندار اردبیل    

    تصویب نامه در خصوص تعیین آقای محسن مهرعلیزاده به عنوان استاندار اصفهان        

    آیین نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور      

    آیین نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش یا تقسیط آن 

    اصلاح تبصره (۲) الحاقی ماده (۶) آیین نامه تسهیلات اعطایی بانکی 

    اصلاح تبصره (۲) ماده (۲) آیین نامه اجرایی مواد (۲) و (۳) قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور

    اصلاح جزء (۴) بند (ز) اصلاحی ماده (۱) آیین نامه اجرایی قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها 

    تصویب نامه در خصوص برقراری مقررات لغو روادید برای دارندگان گذرنامه های سیاسی، خدمت و رسمی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کوبا      

    تصویب نامه در خصوص تعیین آقای محمد اسلامی به عنوان استاندار مازندران

    اصلاح دستورالعمل پیوست تصویب نامه شماره ۳۷۹۸۳/ت۵۴۰۴۸هـ مورخ ۳/۴/۱۳۹۶

    الحاق تبصره به قسمت (۵) تبصره (۳) جزء (د) بند (۳) تصویب نامه شماره ۴۶۸۱۸/ت۵۴۲۴۰هـ مورخ ۲۴/۴/۱۳۹۶           

    اصلاح تصویب نامه شماره ۹۲۵۷۹/ت۵۴۱۶۷هـ مورخ ۳۰/۷/۱۳۹۶           

     

     


     

    تصویب نامه در خصوص حذف ناحیه صنعتی روستایی امان آباد در خراسان رضوی، از فهرست پیوست موضوع تبصره (۲) ماده (۲) آیین نامه اجرایی قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21162-11/08/1396

    شماره ۹۵۲۶۰/ت۵۴۴۱۳هـ ـ۱۳۹۶/۸/۳

    وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ وزارت جهادکشاورزی

    وزارت راه و شهرسازی ـ سازمان برنامه وبودجه کشور

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۶/۲۹ به پیشنهاد شماره 60/71361 مورخ ۱۳۹۶/۳/۲۱ وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد ماده واحده قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی ـ مصوب ۱۳۸۴ ـ تصویب کرد:

    ۱ـ ناحیه صنعتی روستایی امان آباد در خراسان رضوی، از فهرست پیوست موضوع تبصره (۲) ماده (۲) آیین نامه اجرایی قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی موضوع تصویب نامه شماره ۱۱۶۰۰۲/ت۳۵۲۵۳ هـ مورخ ۱۳۸۵/۹/۱۸ حذف می شود.

    ۲ـ با توجه به تسویه حساب صنعتگران ناحیه صنعتی مذکور با سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی بابت هزینه های عمومی انجام شده، شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی می تواند با رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به صدور پروانه بهره برداری شهرک صنعتی غیردولتی برای ناحیه صنعتی یادشده اقدام نماید.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    تصویب نامه در خصوص انتخاب آقای محمدابراهیم انصاری لاری به عنوان عضو موظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کیش

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21162-11/08/1396

    شماره ۹۵۲۷۲/ت۵۴۷۸۷ک ـ۱۳۹۶/۸/۳

    دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی

    وزیران عضو شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در جلسه ۱۳۹۶/۷/۱۶به استناد اصل یک صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب نامه شماره ۱۱۳۲۰۰/ت۴۹۵۱۶هـ مورخ ۱۳۹۲/۶/۵ تصویب کردند:

    آقای محمدابراهیم انصاری لاری به عنوان عضو موظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کیش به مدت سه سال جایگزین آقای علی اصغر مونسان می شود.

    این تصویب نامه در تاریخ ۱۳۹۶/۷/۱۶ به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    اصلاح جدول پیوست تصویب نامه شماره ۱۵۵۸۰۸/ت۵۲۳۰۴هـ مورخ ۲۶/۱۱/۱۳۹۴

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21162-11/08/1396

    شماره ۹۵۲۶۷/ت۵۳۶۳۵هـ ـ۱۳۹۶/۸/۳

    وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۷/۳۰ به پیشنهاد شماره 60/165791 مورخ ۱۳۹۵/۷/۲۷ وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یک صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

    جدول پیوست تصویب نامه شماره ۱۵۵۸۰۸/ت۵۲۳۰۴هـ مورخ ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ به شرح زیر اصلاح می شود:

    ۱ـ در ستون دوم ردیف (۳)، عبارت «ـ لوله گستر اسفراین» و در ستون سوم ردیف یادشده عبارت «(،۱)» حذف می شود.

    ۲ـ در انتهای ستون دوم ردیف (۷)، عبارت «ـ پاک مایه کرمانشاه» و در ستون سوم ردیف یادشده عبارت «۱۶،» بعد از عبارت «۱۵،» اضافه می شود.

    ۳ـ در ستون دوم ردیف (۹)، عبارت «ـ تولیدی صنعتی پایوند توس» و در ستون سوم ردیف یادشده عبارت «(۱۱،)» حذف می شود.

    ۴ـ در ستون اول ردیف (۱۷)، عبارت «و شماره ۲۶۴۱۷۴/ت۴۸۴۸۵هـ مورخ ۱۳۹۱/۱۲/۲۸» اضافه می شود.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    تصویب نامه در خصوص منابع و محل افزایش سرمایه دولت در سازمان ملی زمین و مسکن

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21165-15/08/1396

    شماره ۹۶۲۲۱/ت۵۴۴۹۶هـ ـ۱۳۹۶/۸/۶

    وزارت راه و شهرسازی

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۷/۳۰ به پیشنهاد شماره 16756/100/02 مورخ ۱۳۹۶/۴/۱۴ وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده (۹) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ـ مصوب ۱۳۸۷ ـ تصویب کرد:

    مابه التفاوت بهای منطقه ای و بهای کارشناسی آن دسته از اراضی که توسط سازمان ملی زمین و مسکن و به عاملیت از طرف وزارت راه و شهرسازی، در اجرای ماده (۹) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و همچنین بند (الف) ماده (۱۴۱) قانون برنامه سوم توسعه و بند (و) ماده (۳۰) قانون برنامه چهارم توسعه و حسب مورد قوانین بودجه سنواتی، واگذار شده یا می شود، پس از وضع هزینه های اختصاصی اراضی شهری که مورد حکم دادگاه ها قرار گرفته یا می گیرند و کسر هزینه های عمومی مرتبط با اجرای باقیمانده طرح مسکن مهر، در هر سال مالی تا پایان اعتبار قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ۱۳۹۵ـ به عنوان افزایش سرمایه دولت در سازمان ملی زمین و مسکن منظور می شود تا به  منظور تأمین بخشی از اعتبارات موردنیاز اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، به مصرف برسد.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    تصویب نامه در خصوص تعیین آقای محمود زمانی قمی به عنوان استاندار یزد

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21165-15/08/1396

    شماره ۹۸۴۴۰/ت۵۴۸۰۱هـ ـ۱۳۹۶/۸/۹

    وزارت کشور

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۸/۷ به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند (۳) ماده واحده قانون راجع به حذف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور ـ مصوب ۱۳۶۰ ـ تصویب کرد:

    آقای محمود زمانی قمی به عنوان استاندار یزد تعیین می شود.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    تصویب نامه در خصوص تعیین آقای اکبر بهنام جو به عنوان استاندار اردبیل

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21165-15/08/1396

    شماره ۹۸۴۳۸/ت۵۴۸۰۰هـ ـ۱۳۹۶/۸/۹

    وزارت کشور

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۸/۷ به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند (۳) ماده واحده قانون راجع به حذف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور ـ مصوب ۱۳۶۰ ـ تصویب کرد:

    آقای اکبر بهنام جو به عنوان استاندار اردبیل تعیین می شود.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    تصویب نامه در خصوص تعیین آقای محسن مهرعلیزاده به عنوان استاندار اصفهان

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21165-15/08/1396

    شماره ۹۸۴۳۶/ت۵۴۷۹۹هـ ـ۱۳۹۶/۸/۹

    وزارت کشور

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۸/۷ به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند (۳) ماده واحده قانون راجع به حذف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور ـ مصوب ۱۳۶۰ ـ تصویب کرد:

    آقای محسن مهرعلیزاده به عنوان استاندار اصفهان تعیین می شود.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    آیین نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21165-15/08/1396

    شماره ۹۶۲۳۹/ت۵۴۵۷۷هـ ـ۱۳۹۶/۸/۶

    وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

    سازمان برنامه وبودجه کشور ـ سازمان اداری و استخدامی کشور

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۷/۲۶ به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه وبودجه کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد اصل یک صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه اجرایی بند(ب) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال۱۳۹۶ کل کشور را به شرح زیر تصویب کرد:

     

    آیین نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور

    ماده ۱ـ در این آیین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار برده می شود:

    الف ـ قانون: قانون بودجه سال ۱۳۹۶کل کشور.

    ب ـ وزارت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی ـ درمانی وابسته به آنها.

    پ ـ کارگروه واگذاری: کارگروهی که در وزارت به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به استناد مصوبه شماره ۵۸۶۲۰۶ مورخ ۱۳۹۵/۴/۵ شورای اقتصاد، تشکیل می گردد و وظیفه اجرای مفاد این آیین نامه را نیز خواهد داشت.

    ت ـ فعالیت: آن دسته از فعالیت های تصدی گری درمانی قابل واگذاری که در دستورالعمل های وزارت اعلام خواهد شد.

    ث ـ روش های واگذاری: انجام واگذاری فعالیت های قابل واگذاری از طریق خرید خدمات از بخش غیردولتی، مشارکت با بخش غیردولتی و واگذاری مدیریت انجام می شود.

    ج ـ بخش غیردولتی: اشخاص حقوقی (خصوصی، تعاونی و خیریه) و یا حقیقی می باشند که مسئولیت ارائه تمام یا بخشی از وظایف و فعالیت های تصدی درمان وزارت را بر عهده می گیرند.

    ماده ۲ـ در اجرای بند (ب) تبصره (۱۹) قانون و به منظور توسعه مشارکت های مردمی و بهره مندی بیشتر از ظرفیت بخش غیردولتی در امور تصدی گری درمان، تا سقف ده درصد از خدمات و فعالیت های تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طول سال ۱۳۹۶ به بخش غیردولتی واگذار می گردد.

    ماده ۳ـ فعالیت های تصدی گری درمانی قابل واگذاری در سطح کشور، به پیشنهاد وزارت، با همکاری مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی و تحقیقاتی مربوط تنظیم و یک ماه پس از ابلاغ این آیین نامه، برای تأیید به کارگروه ارسال خواهد شد.

    ماده ۴ـ کارگروه مکلف است برای انجام واگذاری فعالیت های درمانی مراکز بهداشتی، درمانی، آموزشی و تحقیقاتی اقدامات زیر را انجام دهد:

    الف ـ تدوین و جمع بندی مستندات مربوط جهت واگذاری.

    ب ـ تنظیم استانداردها و فرایندهای انجام کار برای مصادیق مورد واگذاری.

    پ ـ تعیین شیوه های نظارت و ارزیابی بر انجام فعالیت ها و خدمات واگذار شده.

    تبصره ـ برنامه واگذاری شامل زمان بندی، اولویت ها، اهداف کمی، نمونه قرارداد، برگه ها (فرم ها)، تهیه و ابلاغ دستورالعمل ها، راهنماها و کاربرگ های موردنیاز و نظایر آن توسط کارگروه تنظیم و برای اجرا به واحدهای ذی ربط ابلاغ می گردد.

    ماده ۵ ـ وزارت موظف است ظرف دو ماه پس از ابلاغ این آیین نامه، برنامه واگذاری

    فعالیت های موردنظر را تدوین و به صورت عمومی منتشر نماید.

    ماده ۶ ـ در روش مشارکت، نهاده وزارت شامل زمین، بنا، تجهیزات، امکانات و منابع انسانی و فیزیکی موردنیاز برای ارائه خدمات که بنا بر درخواست بخش غیردولتی در قالب قراردادهای مشارکت مدنی تدوین می شود در اختیار بخش غیردولتی قرار می گیرد. نحوه ارائه نهاده های موضوع این ماده در چارچوب الگو (مدل )های مالی تنظیم می شود.

    ماده ۷ـ در شیوه واگذاری مدیریت، وزارت، زمین، بنا، تجهیزات، امکانات و منابع انسانی و فیزیکی موردنیاز برای ارائه خدمات را بنا بر درخواست بخش غیردولتی در اختیار آن بخش قرار داده و بخش غیردولتی مکلف است خدمات موردنظر را به نحو مطلوب و بر اساس ضوابط و استانداردها و شاخص های کمی و کیفی ابلاغ شده از سوی وزارت ارائه نماید.

    ماده ۸ ـ در هر یک از روش های واگذاری، انتخاب بخش غیردولتی از بین اشخاص متقاضی، به صورت شفاف و رقابتی و از طریق احراز صلاحیت ها و اهلیت فنی، علمی و مالی متقاضیان با تأیید کارگروه صورت می پذیرد. اطلاعات فعالیت های قابل واگذاری یک ماه قبل در سامانه واگذاری وزارت به نشانی eghtesad.behdasht.gov.ir اطلاع رسانی و منتشر می شود.

    ماده ۹ـ وزارت مکلف است منابع مالی لازم را برای خرید خدمت آن دسته از فعالیت هایی که در سال ۱۳۹۶ واگذار می شود، پیش بینی نماید تا در چارچوب مقررات مربوط در اختیار بخش غیردولتی قرار گیرد.

    ماده ۱۰ ـ وزارت مکلف است در مناطقی از کشور که امکانات درمانی و پیراپزشکی (پاراکلینیکی) بخش غیردولتی فعال می باشد و یا امکان آن به صورت انحصاری توسط بخش غیردولتی وجود دارد، نسبت به خرید خدمت از بخش مذکور در چارچوب سطح بندی خدمات و ضوابط و مقررات و استانداردهای ابلاغی وزارت اقدام نماید.

    ماده ۱۱ـ طرف قرارداد موظف است بر اساس ضوابط و مقررات و استانداردهای ابلاغی وزارت به ارائه خدمات بپردازد.

    ماده ۱۲ـ ارائه خدمات در فعالیت های واگذار شده مطابق تعرفه مصوب هیئت وزیران خواهد بود. طرف قرارداد تحت هیچ شرایطی نمی تواند مازاد بر تعرفه تعیین شده وجهی اخذ نماید.

    تبصره ـ در صورت وجود تفاوت قیمت تمام شده بر اساس الگوی (مدل) مالی با تعرفه دولتی، وزارت می تواند مابه التفاوت نرخ خرید خدمات را به بخش غیردولتی پرداخت نماید.

    ماده ۱۳ـ در هر یک از روش های واگذاری، آورده وزارت مشتمل بر زمین، بنا، تجهیزات، امکانات و منابع انسانی و فیزیکی، در قالب قرارداد اجاره در اختیار بخش غیردولتی قرار می گیرد. این مبلغ از تعهدات وزارت به بخش غیردولتی کاسته خواهد شد.

    ماده ۱۴ـ پس از تعیین فهرست مجوزهای موردنیازی که باید از طرف بخش غیردولتی درخواست، تحصیل و یا تمدید شود، وزارت مسئولیت آن دسته از مجوزهایی را که خود صادر می کند بر عهده گرفته و در سایر مواردی که مجوزها باید توسط دستگاه اجرایی یا نهاد دیگری صادر شود، همکاری های لازم در تحصیل، تمدید یا لغو مجوزها را انجام می دهد.

    ماده ۱۵ـ وزارت موظف است به منظور تسهیل ارائه خدمات و افزایش توجیه پذیری خدمات قابل ارائه توسط بخش غیردولتی، مجوزهای لازم جهت حذف یا اضافه نمودن فعالیت هایی که زمینه تکمیل ظرفیت و ارائه خدمات با کیفیت بهتر به بیماران را فراهم می کند ، در قالب نظام سطح بندی خدمات ارائه نماید.

    ماده ۱۶ـ وزارت موظف است به منظور اطمینان بخشی به بخش غیردولتی برای دریافت تسهیلات جهت اجرای این طرح ها، نسبت به ارائه تضامین لازم از جمله خرید حداقلی از خدمات دوران بهره برداری اقدام نماید و بخش غیردولتی نیز مکلف به ارائه تضامین موردنیاز جهت حسن انجام کار می باشد.

    ماده ۱۷ـ وزارت مکلف است با رعایت ماده (۲۱) قانون مدیریت خدمات کشوری و

    آیین نامه های اجرایی مربوط، تمهیدات لازم جهت اشتغال کارکنان شاغل در فعالیت های واگذار شده را در صورت نیاز به صورت مأمور به خدمت به بخش غیردولتی فراهم نماید.

    ماده ۱۸ـ وزارت موظف است به منظور حمایت از تشکیل، گسترش و توسعه تعاونی های بخش سلامت، در واگذاری فعالیت ها و صدور مجوزهای تأسیس و بهره برداری خصوصاً در طرح پزشک خانواده، تعاونی های مذکور را در اولویت قرار دهد.

    ماده ۱۹ـ وزارت موظف است به منظور توانمندسازی بخش غیردولتی، نسبت به ارائه خدمات آموزشی، مشاوره ای و آزمایشگاهی تخصصی در زمینه های مرتبط به بخش غیردولتی مساعدت نماید.

    ماده ۲۰ـ در صورت تقاضای بخش غیردولتی طرف قرارداد جهت تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی موردنیاز فعالیت واگذار شده برای ارائه خدمت مطلوب تر، وزارت نسبت به استفاده از تسهیلات قانونی موجود در حد امکان مساعدت نماید.

    ماده ۲۱ـ وزارت مکلف است در صورت تقاضای بخش غیردولتی برای استفاده از تسهیلات بانکی جهت اداره مطلوب فعالیت واگذارشده و تأیید نیاز مذکور توسط آن وزارت، نسبت به صدور مجوز وثیقه گذاری محل ارائه خدمات نزد بانک عامل اقدام لازم را انجام دهد و پرداخت اصل تسهیلات و اقساط مربوط بر عهده بخش غیردولتی طرف قرارداد خواهد بود. در صورت عدم پرداخت اقساط وزارت مجاز است از محل صورت وضعیت پرداخت نشده بخش غیردولتی، نسبت به پرداخت اقساط اقدام نماید.

    ماده ۲۲ـ وزارت مکلف است در چارچوب نظام سطح بندی خدمات از هرگونه راه اندازی فعالیت های مشابه با فعالیت های واگذار شده خودداری و در قراردادهای منعقده با بخش غیردولتی تضامین لازم و پرداخت خسارت را تضمین نماید.

    تبصره ـ در صورت راه اندازی فعالیت مشابه توسط وزارت، سازمان برنامه وبودجه کشور مجاز است نسبت به کاهش همان میزان از اعتبارات و منابع در اختیار وزارت، اقدام لازم را انجام نماید.

    ماده ۲۳ـ نوع و نحوه حمایت ها و اعطای تسهیلات به بخش غیردولتی در قرارداد تنظیم شده بین وزارت و بخش غیردولتی طرف قرارداد تعیین خواهد شد.

    ماده ۲۴ـ در روش خرید خدمت، وزارت مکلف است پس از دریافت مستندات و مدارک صورت وضعیت ارائه خدمات، از بخش غیردولتی طرف قرارداد، پنجاه درصد از وجه آن را به صورت علی الحساب پرداخت نماید. باقی مانده در صورت تأیید مدارک مستندات ارائه شده ظرف سه ماه پرداخت خواهد شد.

    تبصره ۱ـ در صورت وجود اشکال در مستندات و مدارک ارائه شده، وزارت مکلف است مراتب را برای اصلاح به بخش غیردولتی اعلام نماید و در هر صورت پرداخت باقیمانده مبلغ، ظرف سه ماه پس از رفع اشکال صورت خواهد گرفت.

    تبصره ۲ـ تأیید اسناد، مدارک و مستندات ارسالی به شرکت های بیمه گر، به منزله تأیید صورت وضعیت ارائه خدمات می باشد.

    ماده ۲۵ـ نظارت بر فرایند واگذاری طرح های سلامت بر عهده کارگروه واگذاری است.

    ماده ۲۶ـ نظر به ضرورت بازخوردگیری نحوه اجرای این آیین نامه، جهت انجام تمهیدات لازم برای سال های بعد، وزارت مکلف است ترتیبی اتخاذ نماید تا در سال ۱۳۹۶ حداقل پنج درصد از فعالیت های تصدی گری واحدهای درمانی به بخش غیردولتی واگذار شود. در صورت عدم امکان تحقق درصد فوق، مراتب با ذکر دلایل و مستندات به سازمان های برنامه وبودجه کشور و اداری و استخدامی کشور منعکس خواهد شد.

    ماده ۲۷ـ مسئولیت نظارت بر کیفیت خدمات و هزینه های درمان در بخش غیردولتی با وزارت می باشد. تأیید کیفیت خدمات ارائه شده، در چارچوب استانداردهای فنی و شاخص های ارزیابی وزارت و دستور پرداخت هزینه ها، بر اساس صورت وضعیت های ارائه شده از سوی بخش غیردولتی، توسط وزارت صورت می گیرد.

    ماده ۲۸ـ وزارت مکلف است در مقاطع زمانی سه ماهه گزارش عملکرد خود را در اجرای مفاد این آیین نامه به سازمان های برنامه وبودجه کشور و اداری و استخدامی کشور ارسال نموده و کارگروه در مقاطع زمانی دوماهه، جلسات را با حضور سازمان های مذکور، به منظور بررسی روند و تسهیل در اجرای این آیین نامه تشکیل و نسبت به رفع مشکلات اقدام و نتایج اجرای این آیین نامه را به سازمان های یادشده ارائه نماید.

    ماده ۲۹ـ تغییر کاربری فعالیت های واگذار شده در کلیه شیوه های واگذاری ممنوع است و بخش غیردولتی نمی تواند از آورده های وزارت و دانشگاه ها، جهت انجام فعالیت های مشخص شده در قرارداد واگذاری، به نحو دیگری استفاده نماید.

    ماده ۳۰ـ مسئولیت تأمین حفاظت، ایمنی و ملاحظات زیست محیطی در طی دوره بهره برداری از فعالیت واگذاری شده، بر اساس قوانین و مقررات به عهده بخش غیردولتی طرف قرارداد است.

    ماده ۳۱ـ مواردی که در اجرای این آیین نامه به بخش غیردولتی واگذار می شوند، به هیچ عنوان رافع مسئولیت نظارت و پاسخگویی وزارت در قبال مراجعین و ذی نفعان نیست.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    آیین نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش یا تقسیط آن

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21165-15/08/1396

    شماره ۹۶۲۳۲/ت۵۳۶۲۰هـ ـ۱۳۹۶/۸/۶

    وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

    وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ وزارت کشور ـ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۷/۲۶ به پیشنهاد بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تأیید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استناد ماده (۱۸) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه ـ مصوب ۱۳۹۵ـ ، آیین نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش یا تقسیط آن را به شرح زیر تصویب کرد:

     

    آیین نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش یا تقسیط آن

    ماده ۱ـ در این آیین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند و سایر اصطلاحات تابع تعاریف مندرج در قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه ـ مصوب ۱۳۹۵ـ است:

    الف ـ قانون: قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه ـ مصوب ۱۳۹۵ـ

    ب ـ بیمه شخص ثالث: بیمه موضوع ماده (۲) قانون

    پ ـ بیمه گر: شرکت سهامی بیمه ایران و یا هر شرکت بیمه غیردولتی که مجوز فعالیت در رشته بیمه شخص ثالث از بیمه مرکزی را داشته باشد.

    ت ـ بیمه گذار: هر شخص حقیقی یا حقوقی اعم از مالک وسیله نقلیه یا متصرف آن که قرارداد بیمه شخص ثالث را با بیمه گر منعقد می کند.

    ث ـ حق بیمه پایه: حق بیمه ای که قبل از اعمال هرگونه افزایش یا کاهش بابت مواردی از قبیل نوع کاربری و سابقه رانندگی و بیمه‏ای دارنده برای یک نوع وسیله نقلیه تعیین می شود.

    ج ـ هزینه خسارت واقع شده: خسارت پرداختی در هر سال مالی به اضافه خسارت معوق پایان آن سال منهای خسارت معوق ابتدای آن سال.

    ماده ۲ـ سقف نرخ های حق بیمه پایه بیمه شخص ثالث از حاصل جمع اقلام هزینه ای منهای درآمد سرمایه گذاری به علاوه حاشیه سود به شرح زیر تعیین می شود:

    الف ـ اقلام هزینه ای:

    ۱ـ هزینه خسارت شامل مجموع هزینه خسارت واقع شده و هزینه های رسیدگی و ارزیابی خسارت بیمه شخص ثالث است.

    ۲ـ هزینه اداری و عمومی شامل سهم بیمه شخص ثالث از کل هزینه های اداری و عمومی بیمه گران است و به نسبت سهم حق بیمه صادره بیمه شخص ثالث از کل حق بیمه صادره بیمه گران محاسبه می شود. حداکثر این هزینه که می تواند در تعیین حق بیمه منظور شود، شش درصد حق بیمه صادره بیمه شخص ثالث است.

    ۳ـ هزینه کارمزد فروش و صدور شامل کارمزد و هزینه صدور پرداختی به نمایندگان یا کارگزاران رسمی بیمه بابت شخص ثالث است. حداکثر این هزینه که می تواند در تعیین حق بیمه منظور شود، شش درصد حق بیمه صادره بیمه شخص ثالث است.

    ۴ـ هزینه های قانونی موضوع بند (الف) ماده (۲۴) قانون، ماده (۳۰) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) ـ مصوب ۱۳۹۳ـ و مبالغی

    که بر اساس قوانین مربوط توسط بیمه گران به حساب خزانه واریز می شود تا در اختیار

    دستگاه اجرایی ذی ربط قرار گیرد.

    ب ـ درآمد سرمایه گذاری:

    سود حاصل از سرمایه گذاری ذخایر فنی بیمه شخص ثالث که از حاصل ضرب کل سود حاصل از سرمایه گذاری ذخایر فنی بیمه های غیرزندگی در نسبت سهم ذخایر فنی این بیمه از کل ذخایر فنی بیمه‏های غیرزندگی به شرح زیر محاسبه می شود و از اقلام هزینه ای کسر می گردد:

     

    ذخایر فنی بیمه شخص ثالث × کل سود حاصل از سرمایه گذاری ذخایر فنی بیمه های غیرزندگی = درآمد سرمایه گذاری کل ذخایر فنی بیمه های غیرزندگی

     

    پ ـ حاشیه سود:

    سودی که پس از محاسبات فوق (کسر هزینه ها و درآمد سرمایه گذاری های موضوع بندهای (الف) و (ب) این ماده ) بابت سرمایه گذاری و خطرپذیری سهامداران شرکت بیمه در محاسبات مربوط به تعیین حق بیمه شخص ثالث منظور می شود. حداکثر سودی که می تواند در تعیین حق بیمه منظور شود، حداکثر ده درصد حق بیمه صادره است.

    تبصره ۱ـ اقلام هزینه ای و درآمد سرمایه گذاری موضوع این ماده بر اساس تلفیق اطلاعات آخرین صورت های مالی سالانه حسابرسی شده کلیه بیمه گذارانی که در بیمه شخص ثالث فعالیت داشته اند و سایر اطلاعات مورد تأیید بیمه مرکزی از قبیل آمار حوادث رانندگی و تعداد وسایل نقلیه، برای سال موردنظر محاسبه می شود.

    تبصره ۲ـ در اجرای بند (پ) ماده (۱۸) قانون، حداکثر سود موضوع بند (پ) این ماده برای خودروهای سواری ارزان قیمت اقشار متوسط و ضعیف پنج درصد و برای موتورسیکلت سه درصد حق بیمه صادره تعیین می شود. مصادیق خودروهای سواری ارزان قیمت در نرخ نامه موضوع تبصره (۳) ماده (۱۸) قانون مشخص می شود.

    تبصره ۳ـ نرخ های حق بیمه پایه که مطابق این ماده و با رعایت فرایند مندرج در ماده (۳) این آیین نامه توسط شورای عالی بیمه سلامت کشور محاسبه و ابلاغ می شود در سقف نرخ های مقرر در تصویب نامه شماره ۳۴۶۰۸/ت۴۱۵۷۴ک مورخ ۱۳۹۰/۲/۱۹ مجاز است.

    ماده ۳ـ بیمه مرکزی قبل از شروع هر سال، نرخ حق بیمه پایه هر یک از انواع وسایل نقلیه را با رعایت سقف ها و الزامات مقرر در ماده (۲) این آیین نامه محاسبه و به عنوان نرخ نامه حق بیمه موضوع تبصره (۳) ماده (۱۸) قانون به شورای عالی بیمه سلامت کشور پیشنهاد می نماید و پس از تعیین نرخ حق بیمه پایه توسط شورای یادشده، حق بیمه پایه انواع وسایل نقلیه را بر اساس نرخ نامه مصوب آن شورا محاسبه و به بیمه گر ابلاغ می نماید. بیمه گر و نمایندگان وی مکلفند جدول مبالغ حق بیمه را در معرض دید متقاضیان قرار دهند.

    ماده ۴ـ حق بیمه پایه آن دسته از وسایل نقلیه ای که مشمول هر یک از بندهای جدول زیر باشند، به میزان درصدهای تعیین شده افزایش می یابد:

    متن کامل PDF شماره یک


    ماده ۵ ـ به حق بیمه پایه آن دسته از وسایل نقلیه که مشمول هر یک از بندهای جدول زیر باشند، به میزان درصدهای تعیین شده تخفیف تعلق می گیرد:


    ماده ۶ ـ در صورتی که خسارتی از محل بیمه نامه پرداخت نشود، بیمه گر موظف است پس از اعمال تخفیفات موضوع ماده (۵) این آیین نامه، از سال دوم به بعد هنگام تجدید بیمه نامه به ازای هر سال پنج درصد و حداکثر هفتاد درصد تخفیف عدم خسارت در حق بیمه پایه موضوع ماده (۳) این آیین نامه اعمال نماید. این تخفیف در جدول موضوع تبصره (۲) این ماده به عنوان واحد محسوب می شود.

    تبصره ۱ـ مادامی کـه درصد تخفیف عدم خسارتی که به موجب مقررات قبلی به دارنده تعلق گرفته است بیش از درصدهای متعلقه طبق این آیین نامه باشد، هنگام تجدید بیمه نامه درصد تخفیف قبلی ملاک عمل قرار می گیرد.

    تبصره ۲ـ درصد تخفیف عدم خسارت آن دسته از دارندگانی که در مدت اعتبار بیمه نامه موجب پرداخت خسارت از محل بیمه نامه شوند، هنگام تجدید بیمه نامه به تناسب نوع و تعداد خسارت، به شرح جدول زیر کاهش می یابد:


    تبصره ۳ـ در صورتی که در طول مدت اعتبار بیمه نامه، در یک حادثه بیمه گر هم خسارت مالی و هم خسارت بدنی پرداخت نموده باشد، صرفاً واحدهای مقرر برای خسارت های بدنی ملاک محاسبه خواهند بود.

    تبصره ۴ـ در صورتی که دارنده فاقد تخفیف باشد یا کاهش میزان تخفیف وی بر اساس جدول فوق بیش از درصد تخفیف سال های قبل باشد، حق بیمه پایه موضوع ماده (۳) این آیین نامه معادل مابه التفاوت آنها افزایش خواهد یافت.

    ماده ۷ـ حق بیمه پایه ای که با رعایت ماده (۳) این آیین نامه تعیین می شود، برای بیمه نامه های با مدت یک سال است و چنانچه مدت بیمه نامه کمتر از یک سال باشد،

    حق بیمه پایه آن به شرح جدول زیر محاسبه خواهد شد:


    ماده ۸ ـ بیمه گر مجاز است با رعایت شرایط زیر حق بیمه شخص ثالث بیمه نامه های یک ساله را به صورت اقساطی دریافت نماید:

    الف ـ در صورتی که شخص حقوقی متعهد شود که اقساط حق بیمه وسایل نقلیه متعلق به خود یا کارکنان خود و یا والدین، همسر و یا اولاد کارکنان را از حقوق آنها کسر و در وجه بیمه گر پرداخت نماید، باید حداقل بیست و پنج درصد مبلغ حق بیمه هم زمان با صدور بیمه نامه دریافت گردد و باقیمانده حق بیمه به نحوی تقسیط شود که کل حق بیمه حداکثر در شش ماه اول اعتبار بیمه نامه وصول شود.

    ب ـ برای سایر اشخاص حقیقی در صورتی که حداقل پنجاه درصد مبلغ حق بیمه هم زمان با صدور بیمه نامه دریافت گردد و باقیمانده حق بیمه به نحوی تقسیط شود که کل حق بیمه حداکثر در شش ماه اول اعتبار بیمه نامه وصول شود.

    تبصره ۱ـ بیمه گر موظف است در بیمه نامه قسطی مبلغ هر قسط و سررسید آن را درج نماید.

    تبصره ۲ـ در صورت انتقال مالکیت وسیله نقلیه به دیگری، انتقال گیرنده مسئول پرداخت اقساط باقیمانده حق بیمه (اعم از سررسید شده یا سررسید نشده) خواهد بود.

    تبصره ۳ـ تأخیر در پرداخت یا عدم پرداخت اقساط حق بیمه رافع مسئولیت بیمه گر در قبال زیان دیدگان و سایر اشخاص ذی نفع نیست و بیمه گر موظف به ایفای تعهدات قانونی مربوط است.

    ماده ۹ـ چنانچه بیمه گذار، بیمه گر جدیدی را برای تجدید بیمه شخص ثالث انتخاب نماید، بیمه گر جدید موظف است با توجه به سوابق قبلی وی طبق مفاد این آیین نامه، حق بیمه مربوط را با اعمال تخفیفات و اضافه نرخ های وی محاسبه و دریافت نماید.

    ماده ۱۰ـ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است ظرف سه ماه پس از تاریخ ابلاغ این آیین نامه، امکان دسترسی بیمه مرکزی و صندوق تأمین خسارت های بدنی را به سوابق تخلفات و تصادفات رانندگان و نمرات منفی ثبت شده فراهم نماید تا در اختیار بیمه گر قرار گیرد.

    ماده ۱۱ـ نحوه اجرای این آیین نامه در خصوص ثبت اطلاعات و بیمه نمودن خودروهای نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان های وابسته و خودروهای متعلق به دستگاه های امنیتی طبق دستورالعمل مشترکی خواهد بود که توسط بیمه مرکزی و وزارتخانه-های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و اطلاعات تهیه و ابلاغ می شود.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    اصلاح تبصره (۲) الحاقی ماده (۶) آیین نامه تسهیلات اعطایی بانکی

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21165-15/08/1396

    شماره ۹۶۲۲۳/ت۵۴۳۵۹هـ ـ۱۳۹۶/۸/۶

    وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت راه شهرسازی ـ وزارت جهاد کشاورزی

    وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران  ـ معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۷/۳۰ به پیشنهاد شماره 11/1197 مورخ ۱۳۹۶/۳/۲ معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و به استناد اصل یک صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

    تبصره (۲) الحاقی ماده (۶) آیین نامه تسهیلات اعطایی بانکی موضوع تصویب نامه شماره ۸۸۶۲۰ مورخ ۱۳۶۲/۱۲/۲۸ و اصلاحات بعدی آن به شرح زیر اصلاح می شود:

    تبصره ۲ـ کلیه بانک ها موظفند قراردادهای مربوط به تخصیص زمین توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های تابعه و همچنین قراردادهای مربوط به تخصیص زمین برای اجرای طرح های صنایع روستایی و پروژه های دامداری و آبزیان و زراعت که حسب مورد موافقت اصولی آنها توسط وزارت جهاد کشاورزی صادر شده است و نیز قراردادهای مربوط به حق بهره برداری از زمین و خدمات زیربنایی در شهرک های علمی و تحقیقاتی، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری را هم ردیف اسناد رسمی پذیرفته و تسهیلات اعتباری و حقوقی مربوط به اسناد رسمی را در خصوص قراردادهای مزبور اعمال نمایند.

    وزارتخانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و سایر دستگاه های اجرایی به استثنای سازمان اوقاف و امور خیریه موظفند در اجرای قرارداد تسهیلات اعطایی بنا به درخواست بانک و یا مؤسسه مالی، اعتباری ذی نفع، آنها و یا اشخاص معرفی شده از طرف آنها را به عنوان جانشین مجری طرح موضوع قرارداد واگذاری زمین، شناخته و بپذیرند و کلیه حقوق و تعهدات ناشی از آن را به بانک یا مؤسسه مالی، اعتباری ذی نفع و یا اشخاص معرفی شده منتقل نمایند. همچنین دستگاه های مذکور موظفند در صورت تغییر یا تعویض قرارداد بنا به تقاضای بانک برای تفویض اختیار به بانک در اسرع وقت به دفاتر اسناد رسمی معرفی شده مراجعه نمایند.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    اصلاح تبصره (۲) ماده (۲) آیین نامه اجرایی مواد (۲) و (۳) قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21165-15/08/1396

    شماره ۹۶۶۸۵/ت۵۴۷۷۸هـ ـ۱۳۹۶/۸/۷

    وزارت نیرو ـ وزارت راه و شهرسازی

    وزارت صنعت، معدن و تجارت

    وزارت آموزش وپرورش

    وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

    وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ سازمان برنامه وبودجه کشور

     سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

    سازمان ملی استاندارد ایران

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۸/۳ به پیشنهاد شماره 34310/87691 مورخ ۱۳۹۶/۷/۲۵ معاونت حقوقی رئیس جمهور و به استناد اصل یک صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

    در تبصره (۲) ماده (۲) آیین نامه اجرایی مواد (۲) و (۳) قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور موضوع تصویب نامه شماره ۵۸۶۶۹/ت۵۳۵۶۸هـ مورخ ۱۳۹۶/۵/۱۶، عبارت «تمامی تارنماها (سایت ها)، خبرگزاری ها و رسانه های نوشتاری که از بودجه عمومی دولت استفاده می نمایند» به عبارت «رسانه های دولتی» اصلاح و عبارت زیر به انتهای تبصره اضافه می گردد:

    «دستگاه هایی که اختیار کمک از محل بودجه عمومی دولت به رسانه های غیردولتی را دارند در چارچوب قوانین، اولویت کمک را به موارد ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب اختصاص دهند.»

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    اصلاح جزء (۴) بند (ز) اصلاحی ماده (۱) آیین نامه اجرایی قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21165-15/08/1396

    شماره 54076/97594-۱۳۹۶/۸/۸

    وزارت کشور ـ وزارت راه و شهرسازی

    وزارت جهاد کشاورزی

    سازمان برنامه وبودجه کشور

    سازمان حفاظت محیط زیست

    نظر به اینکه در جزء (۴) بند (ز) اصلاحی ماده (۱) آیین نامه اجرایی قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها موضوع بند (الف) تصویب نامه شماره ۸۵۶۲۲/ت۵۴۰۷۶هـ مورخ ۱۳۹۶/۷/۱۵، عبارت «یک صد متر از انتهای» قبل از عبارت «حریم راه ها» تحریر نشده است، مراتب برای اصلاح اعلام می شود.

    دبیر هیئت دولت ـ محسن حاجی میرزایی





    تصویب نامه در خصوص برقراری مقررات لغو روادید برای دارندگان گذرنامه های سیاسی، خدمت و رسمی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کوبا

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21167-17/08/1396

    شماره ۹۹۸۹۳/ت۵۴۷۹۵هـ ـ۱۳۹۶/۸/۱۳

    وزارت  امور خارجه

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۸/۱۰ به پیشنهاد شماره 732/375/4720874 مورخ ۱۳۹۶/۸/۳ وزارت امور خارجه و به استناد تبصره (۴۳) قانون بودجه اصلاحی سال ۱۳۴۳ کل کشور تصویب کرد:

    برقراری مقررات لغو روادید برای دارندگان گذرنامه های سیاسی، خدمت و رسمی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کوبا به شرط عمل متقابل مجاز است.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    تصویب نامه در خصوص تعیین آقای محمد اسلامی به عنوان استاندار مازندران

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21167-17/08/1396

    شماره ۹۹۱۱۵/ت۵۴۷۹۸هـ ـ۱۳۹۶/۸/۱۰

    وزارت کشور

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۸/۷ به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند (۳) ماده واحده قانون راجع به حذف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور ـ مصوب۱۳۶۰ـ تصویب کرد:

    آقای محمد اسلامی به عنوان استاندار مازندران تعیین می شود.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    اصلاح دستورالعمل پیوست تصویب نامه شماره ۳۷۹۸۳/ت۵۴۰۴۸هـ مورخ ۳/۴/۱۳۹۶

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21167-17/08/1396

    شماره ۹۹۳۱۱/ت۵۴۷۷۵هـ ـ۱۳۹۶/۸/۱۳

    وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

    وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

    سازمان برنامه و بودجه کشور

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۸/۳ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور و تأیید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استناد ماده (۱۰) قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور ـ مصوب۱۳۷۳ـ تصویب کرد:

    دستورالعمل پیوست که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است جایگزین دستورالعمل پیوست تصویب نامه شماره ۳۷۹۸۳/ت۵۴۰۴۸هـ مورخ ۱۳۹۶/۴/۳ می شود.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری

     

    ٭این راهنما بر اساس شرایط فعلی کشور تنظیم شده است و بدیهی است که با توجه به بروز شدن توصیه های درمانی نیاز به به روزرسانی سالانه دارد.

    ٭٭این راهنما مبنای تشکیل پرونده بیماران توسط متخصصین مربوطه در سازمان های بیمه گر می باشد

    ٭٭٭ در صورت پیشنهاد تغییر دستورالعمل مذکور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (بدون بار مالی) و تأیید آن توسط اعضای دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور، اصلاحیه توسط دبیر شورای عالی یادشده جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

    راهنمای تجویز داروهای بیولوژیک در آرتریت روماتوئید در ایران

    تشخیص بالینیRA  [Rheumatoid Arthritis] بر اساس معاینه بالینی و شرح حال توسط روماتولوژیست

    (سرولوژی مثبت یا منفی [سرولوژی شامل Anti CCP ، Anti MCV و RF])

    دریافت [Disease Modifying Anti-Rheumatic Drugs (Methotrexate, Sulfasalazine, Leflunomide)).] DMARDs که حداقل یکی از آنها [Methotrexate] MTX باشد (در صورت منع مصرف سولفاسالازین یا لفلونامید) با یا بدون پردنیزولون به مدت سه ماه

    عدم پاسخ

    تجویز [Anti-tumor necrosis factor شامل 3mg/kg) Infliximab در هفته های ۰، ۲، ۶ و سپس هر دو ماه)، Adalimumab (40mg هر دو هفته) و Etanercept (25mg دو بار در هفته یا 50mg یک بار در هفته)] Anti TNF (هیچ کدام بر دیگری ارجحیت ندارد)

    عدم پاسخ بعد از سه ماه

    تجویز یک Anti TNF دیگر

    عدم پاسخ بعد از سه ماه

    تجویز [g۱ در هفته های ۰ و ۲ و سپس شش ماه بعد] Rituximab

    راهنمای تجویز داروهای بیولوژیک در بیماران AS و سرونگاتیو اسپوندیلو آرتروپاتی [در موارد درگیری ساکروایلیاک نیاز به تعیین HLA مثبت یا منفی نمی باشد.]

    درگیری مفاصل محوری

    عدم پاسخ به NSAIDs بعلاوه حداقل یک [DMARDs شامل Methotrexate ، Sulfasalazine و Leflunomide است.] DMARDs

    شروع یک [Anti TNF شاملInfliximab ( mg/kg ۳-۵ در هفته های ۶،۲،۰ و سپس هر دو ماه) ، Adalimumab (40mg هر دو هفته) و Entanercept(25mg دو بار در هفته یا 50mg یک بار در هفته)] Anti TNF

    عدم پاسخ بعد از سه ماه

    تغییر به یک Anti TNF دیگر

    راهنمای تجویز داروهای بیولوژیک در بیماران AS و سرونگاتیو اسپوندیلو آرتروپاتی(ادامه)

    همراه با بیماری التهابی روده (کرون یا کولیت اولسرو)       درگیری چشمی راجعه (با نامه روماتولوژیست)  انتزیتیاداکتلیت (بر اساس نامه پزشک معالج)

    تجویز NSAIDs با دوز ضدالتهابی به همراه Infliximab یا Adalimumab          شروع Infiximab یا Adalimumab    عدم پاسخ به NSAIDs با دوز ضدالتهابی با یا بدون ترزیق موضعی گلوکوکورتیکوئید طی یک ماه

    عدم پاسخ بعد از سه ماه      در صورت عدم پاسخ به یکی از Anti TNF فوق بعد از سه ماه به Anti TNF دیگر تغییر یابد            شروع Anti-TNF(هیچ کدام بر دیگری ارجحیت ندارد)

    تغییر به یک Anti TNF دیگر                 تغییر به یک Anti TNFدیگر

     

    ۱. Adalimumab دوز اول mg ۸۰، یک روز بعد mg ۸۰، دو هفته بعد mg ۸۰

    ۲. Infliximab ، mg/kg ۳ـ ۵ در هفته های ۶،۲،۰ و سپس هر دو ماه

     

    راهنمای تجویز داروهای بیولوژیک در بیماری های گوارشی

    • موارد مصرف داروهای بیولوژیک در درمان بیماران گوارشی

    ۱. در بیماران مبتلا به کرون که در مرحله متوسط تا شدید و یا همراه با فیستول های پری آنال و یا فیستول های پرکوتانئوس و فیستول های داخلی می باشد.

    ۲. بیماران کرون با التهاب و تنگی روده

    ۳. بیماران مبتلا به کولیت اولسروز مقاوم به درمان و با عودهای مکرر

    ۴. بیماران التهابی روده با ضایعات پوستی مانند پیودرماگانگرونوزوم

    دوز آدالیمومب برای شروع درمان، mg ۱۶۰ ابتدا، سپس دو هفته بعد mg ۸۰ و بعد از آن هر دو هفته mg ۴۰ می باشد و دوز نگهدارنده mg ۴۰ هر ۲ هفته می باشد.

    ـ دوز اینفلکسی مب برای شروع درمان، mg/kg ۵ در هفته های ۶ ، ۲، ۰ و سپس هر ۸ هفته تجویز می گردد و دوز نگهدارنده mg/kg ۵ هر ۸ هفته می باشد.

    ـ در صورتی که بیمار بعد از هفته چهاردهم با داروی اینفلکسی مب و بعد از هفته دوازدهم با داروی آدالیمومب به صورت بالینی بهبودنیافته و پاسخ درمانی مناسبی ندهد با استفاده از تست های آزمایشگاهی مانند CRP و یا کالپروتکتین مدفوع و به خصوص با اندازه گیری سطح سرمی دارو و یا اندازه گیری آنتی بادی برعلیه داروهای اینفلکسی مب (بعد از هفته چهاردهم) و آدالیمومب (بعد از هفته دوازدهم) بررسی انجام می شود. در صورتی که این آزمایشات نشان دهنده کاهش سطح سرمی دارو باشد می توان دوز دارو را در مورد اینفلکسی مب به mg/kg ۱۰ یا فاصله تزریق را با دوز mg/kg ۵ به جای هر هشت هفته، هر ۴هفته تجویز نمود و در مورد آدالیمومب نیز بجای هر دو هفته ۴۰ میلی گرم، هر هفته ۴۰ میلی گرم تجویز نمود.

     

    راهنمای تجویز داروهای بیولوژیک در پسوریازیس و آرتریت پسوریاتیکی

    ۱. در موارد درگیری مفاصل محوری، درگیری مفاصل محیطی، داکتیلیت یا انتزیت مانند راهنمای تجویز داروهای بیولوژیک در بیماری AS و سرونگاتیو اسپوندیلوآرتروپاتی ها عمل شود.

    ۲. در مورد درگیری پوست نامه پزشک معالج مبنی بر نیاز به داروهای بیولوژیک از خانواده Anti TNF شامل Infliximab ، Adalimumab و Etanercept جهت شروع کفایت می کند.

     

    راهنمای تجویز داروهای بیولوژیک در پلی میوزیت یا درماتومیوزیت

    در صورت داشتن آنزیم های عضلانی بالا در آزمایش (AST, ALT, CPK, LDH, Aldolase) نوار عصب عضله مبنی بر میوپاتی و بیوپسی عضله دال بر میوزیت التهابی تجویز Rituximab بلامانع است.

     

    راهنمای تجویز داروهای بیولوژیک در واسکولیت های مرتبط با ANCA

    در صورت ANCA مثبت( P یا C ) و نامه روماتولوژیست مبنی بر درگیری ارگان تهدیدکننده حیات (مانند کلیه و ریه)تجویز Rituximab بلامانع است.

     

    راهنمای تجویز داروهای بیولوژیک در نفریت لوپوسی

    در صورت عدم پاسخ به Cyclophosphamide یا Mycophenolate mofetil در طی شش ماه و شش ماه بعد تجویز Mycophenolate یا Cyclophosphamide (یعنی در مجموع بیمار یک سال Mycophenolate mofetil و Cyclophosphamide دریافت کرده باشد ) تجویز داروی Rituximab بلامانع است.





    الحاق تبصره به قسمت (۵) تبصره (۳) جزء (د) بند (۳) تصویب نامه شماره ۴۶۸۱۸/ت۵۴۲۴۰هـ مورخ ۲۴/۴/۱۳۹۶

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21167-17/08/1396

    شماره ۹۹۳۱۵/ت۵۴۷۷۵هـ ـ۱۳۹۶/۸/۱۳

    وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

    وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی

    وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ سازمان برنامه و بودجه کشور

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۸/۳ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور و تأیید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استناد ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور ـ مصوب۱۳۹۵ـ تصویب کرد:

    متن زیر به عنوان تبصره به قسمت (۵) تبصره (۳) جزء (د) بند (۳) تصویب نامه شماره ۴۶۸۱۸/ت۵۴۲۴۰هـ مورخ ۱۳۹۶/۴/۲۴ و اصلاحات بعدی آن اضافه می شود:

    تبصره ـ یک پنجم نرخ سرانه حق بیمه خدمات درمانی کارکنان وظیفه و عائله درجه یک ایشان توسط فرد مشمول و باقیمانده آن توسط دولت مشروط بر اینکه به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحت پوشش بیمه دیگری نباشند، تأمین می گردد.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    اصلاح تصویب نامه شماره ۹۲۵۷۹/ت۵۴۱۶۷هـ مورخ ۳۰/۷/۱۳۹۶

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21167-17/08/1396

    شماره 54167/99271-۱۳۹۶/۸/۱۱

    وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

    وزارت صنعت، معدن و تجارت

    سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

    نظر به اینکه در تصویب نامه شماره ۹۲۵۷۹/ت۵۴۱۶۷هـ مورخ ۱۳۹۶/۷/۳۰ عبارت «ورود و» به اشتباه تحریر شده است، مراتب برای اصلاح اعلام می شود.

    دبیر هیئت دولت ـ محسن حاجی میرزایی


     



    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :
تعداد بازدید کنندگان کل :
تا کنون :
23690986
اکنون :
34